25 iulie 2010

De ce ?


          De ce nu este atat de greu sa ne caracterizam ? Si nu fizic, ca asta este cel mai usor si poate toata lumea sa zica despre el/ea ca este inalt/a, slab/a, brunet/a etc. Nu, eu ma refer la caracterizarea morala. Adica bun, gasim 4,5 caracteristici si mai departe, cand sa gasim altele ne blocam. De ce ? Nu ne cunoastem indeajuns de bine pentru a da un raspuns concret ? Sau de ce ?


Ce anume ne lipseste si nu material vorbind, care ne face sa ne blocam ? Banuiesc ca nu toti sunt asa dar posibil ca marea majoritatea sa se includa in cele scrise mai sus. Sunt chiar atat de ascunse caracterisiticile moralitatii in noi ? Si am impresia ca, cand rugam pe cineva sa ne caracterizeze moral, gaseste mai multe insusiri decat ne-am fi gandit noi. De ce ? Nu ar fi trebuit ca noi sa ne cunoastem mai bine ? Si sa avem toate raspunsurile legate de noi ? Eu sincer asa cred. Inseamna ca persoana care ne-a caracterizat moral si a gasit mai multe avantaje si dezavantaje ne cunoaste mai bine pe noi decat noi insine. Dar ma intreb daca vine o persoana care nu am cunoscut-o niciodata si am ruga-o sa ne caracterizeze oare ar avea acelasi rezultat ca si celelalte persoane ? Imi e greu sa cred ca vor fi aceleasi rezultate ca si la persoanele apropiate, dar cel putin 4-5 caracteristici tot vor gasi, adica la fel ca noi. Si acum revin la intrebarea mea. Ce anume ne face sa nu ne cunoastem atat de bine pe noi insine ? Ne impiedica ceva, dar din pacate eu unul nu stiu ce. Poate ma ajuta cineva si imi da raspunsul. Sau voi poate stiti raspunsul.

3 comentarii:

Bogdan Epureanu spunea...

Sincer nu cred ca avem intr-adevar o problema in a caracteriza, cat in faptul ca nu ne place sa ne caracterizam in fata cuiva... daca am face exercitiul asta singuri in fata unei foi de hartie probabil am gasi destule atribute. :)

Boogie spunea...

Pai da, dar totusi de ce nu o facem ?
Suntem prea ocupati ca sa ne gandim si la noi ?
Si la urma urmei e vorba de persoana noastra, ar trebui sa ne gandim mult mai mult la treaba asta.

Anonim spunea...

Eu cred ca putem sa ne caracterizam dar asta cere timp si experienta cu persoana respectiva si probabil trebuie sa stim si cum sa exprimam, ce simtim si ce ganidm :)

Trimiteți un comentariu

Statistici

BookMySite:: Viata ?! Servicii promovare site gratuite toateBlogurile.ro TopOfBlogs